OKKO GROUP - Official Website
Loading...
OKKO GROUP - Official Website

#Бізнес2021. Засновник OKKO Group Віталій Антонов — про інвестиції, гірськолижний курорт і точки зростання для економіки в новому році

#Бізнес2021. Засновник OKKO Group Віталій Антонов — про інвестиції, гірськолижний курорт і точки зростання для економіки в новому році
Dec 28, 2020

Яким буде 2021 для бізнесу? НВ Бізнес поставив кілька запитань власникам і CEO великих компаній, що працюють у ключових галузях української економіки.

Засновник OKKO Group Віталій Антонов розповів НВ Бізнес про нові бізнеси групи, про будівництво гірськолижного курорту у Львівській області та про можливості для розвитку економіки країни.

КонтекстOKKO Group — всеукраїнський холдинг, флагманом якого є мережа АЗК ОККО («Концерн Галнафтогаз»). До складу групи входить понад 10 різнопрофільних бізнесів у сфері виробництва, торгівлі, будівництва тощо. На підприємствах OKKO Group працює понад 15 тис. осіб. Сумарно бізнес групи інвестував у економіку України понад $1 млрд.

1. Чи планує ваша компанія нові інвестиції в Україні в 2021 році?

OKKO Group представлена на ринку в різних сферах: мережею автозаправних комплексів по всій Україні, в будівельному секторі (житлова і комерційна нерухомість), харчовій промисловості, зокрема, надаємо послуги у сфері корпоративного харчування; виробництво побутової, автохімії та автокосметики; агросекторі; займаємося продажем мінеральних добрив, газу. Також раніше ми заявили про свої плани інвестувати в розвиток туристичної привабливості нашої країни, а саме побудувати гірськолижний курорт у Львівській області, та активно рухаємося в цьому напрямі. Флагманським бізнесом для групи залишається мережа АЗК ОККО.

На початку пандемії — у березні поточного року — ми змушені були згорнути деякі інвестиційні проєкти, фінансували тільки ті, що стартували задовго до карантину і кризи або були критичними для компаній. Якщо говорити про мережі, то менеджмент переглянув і скоротив частину витрат на обслуговування й утримання АЗК. Безумовно, це не торкнулося питань організації безпечних умов для співробітників і клієнтів. З середини літа ми відновили деякі інвестпрограми. Йдеться, наприклад, про зовнішнє і внутрішнє оновлення наших автозаправних комплексів. Наступного року плануємо продовжити інвестувати в ребрендинг. Після закінчення наступного року вже 76% АЗК від усієї кількості буде в оновленому форматі. Це що стосується зовнішнього оновлення. 330 комплексів з 410 будуть оновлені й всередині. Це в сукупності з тими, які ми вже оновили на сьогодні під американський і скандинавський формати. На 97 АЗК будуть встановлені сонячні панелі.

Мережа вже давно не росте агресивно кількісно, наш упор на якісне зростання. Йдеться про максимум послуг на одній території: від поїсти до забрати посилку, купити необхідне в мінімаркеті на АЗК. Але це не означає, що ми зовсім не відкриваємо нові АЗК. Змінюється дорожня інфраструктура України, логічно, що ми також переглядаємо свою карту. Наступного року плануємо запустити 5 нових АЗК. Продовжимо інвестиції й у збільшення кількості газових модулів.

Холдинг вже багато років інвестує в розвиток, розширення і технічне вдосконалення сховищ під паливо. Так, наприклад, кілька років тому ми відкрили сучасну і найбільшу в західній Україні газонакопичувальну станцію. Її резервуарний парк дозволяє одночасно зберігати 2 тис. куб. м зрідженого газу. Потужностей ДПС вистачає, щоб покривати операційні потреби компанії, а також приймати на зберігання ресурс від сторонніх замовників.

Нафтобази, які виявилися не залучені з тих чи інших причин, ми перепрофілювали під зберігання сипучих і рідких мінеральних добрив: в Ярмолинцях (Хмельницька область) і Новій Любомирці (Рівненська область), у Вапнярці (Вінницька область). Річ у тому, що холдинг вже 4 роки інвестує в сільське господарство. Форвардну програму активно розвиває наш спеціалізований оператор ОККО Агротрейд. Суть її проста: ми надаємо фермерам паливо, мінеральні добрива, природний газ, а вони розраховуються з нами своєю продукцією. Так, у 2019 році ми профінансували

аграріїв за форвардною програмою трохи більше ніж на 1 млрд грн. Скільки буде в цьому, подивимося, але показники минулого року ми вже перевиконали. Загальна вартість оброблених компанією заявок від аграріїв за весь час роботи програми — понад 10,1 млрд гривень. Тут також є куди рости.

З кожним роком холдинг поглиблює свою присутність в аграрній сфері. Крім забезпечення агросектора всім перерахованим вище, компанія також закуповує олійні культури, переробляє їх на вітчизняних підприємствах, отримуючи масло і шрот. Переважна більшість продукції йде на експорт. Саме це дає можливість збільшити додану вартість товарів, які виробляються в Україні, і отримати валютні надходження для компанії. Нагадаю, що в поточному році ми відкрили дві кредитні лінії, отримані кошти плануємо спрямувати саме на розширення програми забезпечення агровиробників, а також поліпшення логістичної інфраструктури та модернізацію АЗК та нафтобаз. Повертаючись до питання останніх, зазначу, що наша мережа одна з небагатьох вкладає в удосконалення сховищ. Наступного року плануємо збільшити резервуарний парк, оскільки давно надаємо послуги зі зберігання ресурсу ринку — і потреба зростає. Це досить дорогі проєкти, але на технічній підготовці наших баз компанія не економить точно.

2. Чи будете ви в новому році наймати або скорочувати персонал? Чи будете підвищувати зарплати в компанії в 2021 році?

Сьогодні в групі в цілому працює близько 15 тисяч осіб, якщо говорити про мережу, то це 10 тисяч. З урахуванням розвитку нових напрямів, персонал скорочувати ми не плануємо. У 2021, якщо, звичайно ж, не відбудеться надзвичайних форс-мажорів, плануємо підрости в зарплатах для персоналу. Також зазначу, що на наступний рік вже продовжена програма безкоштовного медичного страхування для співробітників мережі. Працює вона з кінця 2019 року. Кожен з 10 тис. співробітників застрахований на суму 100 тис. грн. Застрахувати таку кількість людей по всій Україні було непросто, не тільки з фінансової точки зору, але й тому що клініки належного рівня є не у всіх населених пунктах, де ми присутні. Але разом з нашим партнером нам вдалося це зробити. Ми продумали програму так, щоб всі працівники мали можливість отримати максимум допомоги — від консультацій лікарів та придбання медикаментів до амбулаторного та стаціонарного лікування.

3. Яка, на ваш погляд, ключова можливість, яку не використовує українська економіка?

Я б говорив тут про декілька точок зростання для всіх нас. Держава повинна створювати умови для нормальної роботи бізнесу, тим самим формувати чітку парадигму, що працювати прозоро — це почесно і вигідно. Бізнес має бачити, що його податки грамотно використані і взагалі використані за призначенням.

Друге. Зміцнення корпоративного управління в державному секторі.

Третє. Думаю, що нам варто також приділяти більше уваги нарощуванню переробки сировини всередині країни та експорту вже готового продукту. Коли країна стає виробником і продає продукцію з високою доданою вартістю — вона багатіє.

Четверте. Пандемія колись закінчиться. Відповідно, відновиться й туризм. Українці витрачають на туристичні послуги за кордоном, за різними даними, близько $8 млрд — частину цих ресурсів можна перенаправити на внутрішній туризм. Для нас це точка росту. У країні немає культури відпочивати вдома — і не буде, поки не підтягнеться на належний рівень інфраструктура, поки не буде вибору, сервісу. Взяти хоча б сусідню Польщу, подивіться, скільки там гірськолижних курортів. В Україні місця, які обладнані нормальними безпечними трасами і підйомниками, готельними комплексами і банальними сервісами, можна порахувати на пальцях однієї руки.

І далеко не останнє, але найважливіше. Все це не має сенсу, якщо не зберігати людський капітал держави. З цим також потрібно працювати, поки його суттєво не вимила трудова міграція.

Share with friends: